Športni obutvi pravimo »adidaske«. Zobni pasti pravimo »kaladont«. Ekspandiranemu polistirenu pravimo »stiropor«. In ležišču pravimo enostavno jogi. Gotovo se lahko vsakdo domisli še cele vrste blagovnih znamk, katerih ime je postalo »generik« za vse izdelke iste vrste oziroma istega tipa. Tista, ki se je izjemno močno zasidrala v zavesti vseh Slovencev in kateri se izjemno težko izognemo, je seveda prav blagovna znamka Jogi.
Zakaj je prav ta znamka tako zanimiva in se nam je tako vtisnila v spomin?
Šlo je za eno prvih blagovnih znamk, kjer je bil dejansko uporabljen strokoven marketinški pristop. Pazljivo so izbrali ime, ki nosi za seboj pomen in idejo. In nato so razumevanje ideje spodbudili z oglaševanjem.
O čem pravzaprav priča ta znamka ležišč? Za svoje ime je izbrala poimenovanje mojstra joge, torej osebe, ki ji lahko pripišemo popolno nirvano, popolno mirnost uma, popolno očiščenje duše, popolno skladnost telesa … Le kdo si ne bi želel, da bi to zjutraj, ko se zbudi, veljalo tudi zanj?
Če bi se ta blagovna znamka razvila danes, ko je joga med prebivalstvom precej dobro poznana, bi za »obraz« blagovne znamke verjetno obveljal kateri od slovenskih učitekljev joge. A ker je znamka stara in se ljudje z jogo takrat niso toliko ukvarjali, so se odločili za drugačen pristop. »Nosilec« znamke je bila tipizirana oziroma stereotipna podoba indijskega jogija s turbanom na glavi.
Kako pa je gospod jogij prepričal, da je ravno njegov jogi udoben in tako pometel s konkurenco? Nič lažjega. Potrebnih je bilo zgolj nekaj slikovnih asociacij jogija v položaju lotosa, ki meditira na jogiju, ter hkraten prikaz jogijeve sposobnosti, da v enaki asani sedi na postelji iz žebljev. Izbira med udobjem in žeblji oziroma Jogijem in konkurenco je bila enostavna.
Pa danes? Žal se »izumitelji« blagovne znamke Jogi niso dovolj hitro spomnilo, da bi veljalo besedo »jogi« avtorsko zaščititi. Tako lahko danes takšne in drugačne jogije proizvaja in prodaja prav vsakdo.